مدیر موفق کیست ؟

مدیر موفق دارای ویژگی‌ها و مهارت‌های بسیار مهم و حساس در حوزه مدیریت  است. به عنوان یک مدیر ، وی باید مسئولیت رهبری و مربیگری تیم را تا دستیابی اهداف سازمان در مسیر رسیدن به درآمد مناسب برای سازمان بر عهده گیرد. کارهای یک مدیر موفق را می‌توان در سه عنوان اصلی دسته‌بندی نمود :

وجود یک مدیر موفق ، حرفه‌ای و اثربخش بسیار حیاتی است ، زیرا کار وی بر کل سازمان می‌توان اثر گذارد. مدیر ی که نتواند فرهنگ مثبتی در سازمان ایجاد نماید، ممکن است که موجب صدمه روحی به سازمان شود که سرانجام به از دست دادن نیروهای خواهد انجامید.

13 ویژگی مدیر  موفق - ( مهارت‌های مدیر  موفق )

اگر به شرح وظایف مدیر در بسیاری از سازمان‌های ناموفق یا کمتر موفق در عرصه مراجعه نماییم. خواهید دید که شرح وظایف مدیر آنان بسیار شبیه به هم است و کاملا سنتی است و تمرکز آن فقط بر کسب درآمد برای سازمان است. در شرح وظایف مدیر ، انگار به نوعی نوشته است که ای مدیر هر چه می‌خواهی بکن اما فقط میزان درامد را افزایش بده. اما این سازمان‌ها در بلندمدت به این نتیجه رسیده‌اند و یا خواهند رسید که یکی از وظایف مدیر افزایش درآمد است ، اما برای حفظ این درآمد باید یک مدیر دارای توانمندی‌ها و مهارت‌های دیگری باشد . مدیر موفق ، در تمام ابعاد مدیریت موفق است . هیچ‌گاه تک بعدی نیست.

13 ویژگی‌ مدیر موفق

برقراری ارتباط

مهارت برقراری ارتباط با مشتری از ویژگی‌ها طلایی مدیر موفق و حرفه‌ای است. صادقانه باید گفت شاید 70% موفقیت یک مدیر بر پایه مهارت برقراری ارتباط وی است. مدیر موفق در مواجه با تیم خود از یک زبان و ادبیات مشخص برای برقرار ارتباط با اعضای تیم استفاده نمی‌نماید ، وی اعضای تیم را درک کرده و با هریک به شیوه‌ای مناسب صحبت می‌نماید. در شرح وظایف مدیر ، عنوان آموزش  نیز آمده است. مدیر موفق می‌تواند به تیم خود به روش‌های قابل فهم به آنان آموزش دهد. شاید نده‌ای با شنیدن ، نده‌ای دیگر با دیدن و نده‌ای دیگر در مشارکت عملی ، مفاهیم مدیریت را بیاموزند. مدیر باید این نیازهای آموزشی تیم را درک نماید و بر همان اساس عمل نماید.

مهارت ایجاد روحیه و انگیزه در نده

مدیر موفق باید توانایی دمیدن انگیزه و الهام بخشی به کارشناس خود را در جهت به حداکثر رساندن اثربخشی داشته باشد. مدیر باید بتواند هر عضو تیم را برای حل مشکلات مشتریان به بهترین روش ممکن تشویق نماید.

رهبری تیم

توانایی برقراری ارتباط ، الهام بخشی و ایجاد انگیزه از نشانه‌های رهبری است. زمانی که این عناصر اساسی رهبری در مدیر وجود داشته باشد، مدیر احترام مورد نظر را از سوی دیگران کسب خواهد نمود. احترام ، ضرورت جایگاه مدیریت است. رهبر باید جلوه حرفه‌ای داشته باشد ، این یک فاکتور کلیدی است. با نوشتن این ویژگی‌های رهبری به صورت یک لیست، و جستجوی آن‌ها را در یک مدیر ، شاید بتوان به صراحت گفت که آیا مدیر شما یک رهبر نیز هست یا خیر.

مدیریت

توانایی رهبری با توانایی مدیریت متفاوت است و بر عکس . توانایی مدیریت عملیات ، مدیریت تیم کارشناسان ، مدیریت کارهای روزمره و ریزه و میزه تیم – این موارد فقط در جایی برای مدیر رخ می‌دهد که در کوران عملیات قرار گیرد. مدیریت نیاز به مهارت‌های دیگری نظیر حمایت ، تشویق و تقویت تیم در مسیر موفقیت خویش دارد.

 

توانایی مدیریت ، پایه و اساس مدیریت است. اگر مدیر نتواند از ابزارهای موجود در اختیار خود برای مدیریت عناصر استفاده کند، بقیه موارد چندان اهمیتی ندارد.   مدیر موفق  

 

لینکداین
مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ مدیر ,موفق ,مدیریت ,سازمان ,توانایی ,وظایف ,مدیر , موفق ,وظایف مدیر ,مدیریت ,برقراری ارتباط ,مهارت برقراری ارتباط منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آلفا موزیک | دانلود آهنگ جدید سبز گستر: فروشگاه اینترنتی خرید فروش مشاور شهر اهواز دانلود آهنگ جدید قهوه دات کام هدایای تبلیغاتی بهارگیفت ارزان سرا دانلودها محسنی بوک UV - SUN