آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com

آمیخته بازاریابی علی بابا  marketingmix را اگر بررسی نماییم. آمیخته بازاریابیآمیزه بازاریابی این برند با وجود عظمت این شرکت ، خیلی هم پیچیده نیست. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک در جهان است و از نظر ترافیک Alibaba.com جزء 20 سایت اول جهان است.این برند را می‌توان مسئول معرفی چین به بازار تجارت بین‌الملل دانست. 

 یکی از نقاط قوت چین در میان سایر کشورها ، توانمند تولید این کشور است. باید بدانید که شرکت هلدینگ علی بابا فقط از طریق تجارت الکترونیک کسب درآمد نمی‌نماید. اجازه دهید نگاهی به آمیخته بازاریابی علی بابا بی اندازیم.

آمیخته بازاریابی علی بابا Marketing mix of Alibaba

محصول product در آمیخته بازاریابی علی بابا

محصول اصلی در شرکت علی بابا ، تجارت الکترونیک بر بستر وب‌سایت Alibaba.com است. علی بابا در بازار B2B فعال و رهبر این بازار است و محصول خود را به شرکت‌ها می‌د، اما شرکتی نظیر آمازون در بازار B2C فعال است و محصولات را به مشتری نهایی می‌د. علی اکسپرس Aliexpress.com یکی دیگر از خدمات این شرکت است که از شرکت‌های کوچک است.

مهم‌ترین مزیت رقابتی علی بابا این است که صادرکنندگان می‌توانند به 240 جهان، محصول خود را صادر نمایند، بنابراین گردش مالی ایجاد شده از طریق این وب‌سایت ، حجم عظیمی دارد. همچنین علی بابا Taobao را به عنوان یک برند مشابه  Ebay.com به عنوان یک گاه تجارت الکترونیک برای داخل چین راه‌اندازی نموده است که جزء پر بازدیدترین وب‌سایت‌های داخل کشور چین است.

علی بابا مانند گوگل دارای ساب دامین متعددی است که هرکدام دارای فعالیت‌ها و محصولات خاصی است .

  1. Alibaba.com – برند جهانی تجارت الکترونیک برای مشتریان چینی
  2. Juhuasuan – گروهی در چین
  3. Alipay – پلت فرم پرداخت آنلاین
  4. China Yahoo – یاهو چینی است. یاهو نمی‌تواند به‌طور مستقیم در بازار چین فعالیت نماید برای همین معادل خود را با همکاری علی بابا در چین راه انداخته است.
  5. Autonavi – معادل نقشه گوگل در چین است
  6. Alibaba Pictures – در سال 2014، علی بابا China vision media group دیدار می‌کند تا شرکت تولید فیلم خود را راه‌اندازی نماید. جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، روی Youko tudou سرمایه‌گذاری نمود که یک وب‌سایت پخش آنلاین برنامه‌های تلویزیونی محبوب است.

قیمت  price در آمیخته بازاریابی علی بابا

همانند هر پورتال دیگری، علی بابا قیمت بسیار پایینی را ارائه می‌دهد و کمیسیون آن نیز بسیار کم است تا بازرگانان بتوانند کسب‌وکار خود را راحت انجام دهند. به همین دلیل بود که علی بابا با سرعت زیادی رشد نمود. با توجه به ماهیت ارزان بودن محصولات چینی، می‌توان گفت که علی بابا یا استراتژی نفوذ با قیمت پایین در حال کار است. تاوبا Taobao که از پلتفرم علی بابا استفاده می‌کند و تمام عملیاتی که در این بستر انجام می‌دهد کاملا رایگان است. درآمدشان عمدتا از تبلیغات است و نه از چیز دیگری. در مقایسه با هزینه‌های سنگینی سایت‌هایی مانند آمازون و دیگر سایت‌ها به ندگان خود تحمیل می‌نمایند، علی بابا حق‌الزحمه بسیار ناچیزی از ندگان خود دریافت می‌نمایند.

 

ادامه مطلب :  آمیخته بازاریابی علی بابا 



مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ بازاریابی ,آمیخته ,تجارت ,شرکت ,بازار ,الکترونیک ,آمیخته بازاریابی ,تجارت الکترونیک ,الکترونیک برای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبسایت مرکزی چت/آسان چت/کلبه چت زیبایی های روز الان بخر تحویل بگیر فلزیاب کرمانشاه 09102191330 اینجا همه چی هست خرید دامنه رنک دار | فروش دامنه رنک دار | خرید دامنه قدیمی