از جمله نظریاتی که در زمینه پیشینه ی پیدایش علم وجود دارد این است
که در طی تاریخ بشریت آغاز معینی برای علم وجود نداشته است.
و قدمت آن به اندازه ی ادراک انسان می باشد.
و در طی تکامل بشریت آغاز آن به گنجایش انسان از اشیایی که درک کرده است، نسبت داده می شود.
انسان با مشاهده کردن پدیده های ادراک و علم به کیفیت زیربنایی آن توجه کرده
و این یعنی در اشیا ادراک شده وحدت را مشاهده می کند.
در معانی جدیدتر علم به نهادی اجتماعی اطلاق می شود
که افراد زیادی در آن تشریک مساعی کرده اند
و طی آن یک نسل ادامه دهنده ی فعالیت های نسل های قبلی هستند.
برای این کار وجود زبان نوشتاری، کتاب های بسیار
و به مرور ایجاد کتابخانه هایی که همه ی ارتباطات آن ها را تسهیل کند
و بدین ترتیب به نسل های جوان این اجازه را بدهد که از علم و دانش گذشتگان بهره مند شوند.
اگر سابقه ی علم و پزوهش را در طی تاریخ بررسی کنیم، می بینیم
که مبحث رشد و شکوفایی علمی دارای اهمیت فراوانی در زندگی بشریت می باشد.
به شکلی که در همه ی دوران ها و زمان ها باعث آگاهی و رفاه زندگی انسان ها شده
و مسیر زندگی را برای آن ها هموارتر و راحت تر کرده است.
اخذ مدرک معادل
با گذشت زمان و افزایش نیاز به استفاده از علم باعث شد تا آن ها دسته بندی شوند
و مراکز آموزشی به صورت حرفه ای ایجاد شوند.
دسته های آموزشی در سه دسته مقدماتی، متوسطه و عالی اجرایی می شود.
بعضی از افراد به دلایل مختلف موفق به طی مدارج تحصیلی نشده اند
و وارد بازار کار شده اند و دارای مهارت در کار تخصصی خود می باشند.
با توجه به اهمیت کسب مدرک در دنیای امروزی و نیاز به آن این افراد می توانند
بر اساس سوابق شغلی خود و تجارب و مهارت هایی که دارند اقدام به اخذ مدرک معادل نمایند.
این مدرک می تواند برای ارتقای شغلی، افزایش حقوق، تغییر شغل و خیلی جاهای دیگر به این افراد کمک شایانی کند.
منبع: www.pad-kharazmi.com
padkharazmi مدرک ,کرده ,انسان ,افراد ,معادل ,دسته ,مدرک معادل ,بشریت آغاز منبع
درباره این سایت