پست نهایی در خصوص سامانه آخر هفته ! بلاک پس از خروج !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ برای پنجشنبه شاهد آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی ابری با احتمال مه و بارش های پراکنده خواهیم بود . اما با نفوذ سردچال ، از ظهر و بعد از ظهر پنجشنبه از غرب استان شاهد تراکم ابر ، بارش های رگباری ( در برخی نقاط شدید ) ، وزش باد نسبتا شدید ( در برخی نقاط با تندباد های شدید ) ، کاهش ملموس دما و احتمال تگرگ و رعد و برق خواهیم بود که این شرایط تا شامگاه پنجشنبه به شرق استان خواهد رسید . بارش ها 2 بخشی هستن . بخش اول از ظهر و بعد از ظهر پنجشنبه تا شامگاه پنجشنبه از غرب به شرق استان . بخش دوم از بامداد تا بعد از ظهر جمعه از غرب به شرق استان که بارش های بخش دوم قوی تر و با سرما محسوس تری همراهی میشه . بارش های این سامانه بعد از ظهر نهایت شامگاه جمعه در نیمه غربی و شامگاه جمعه نهایت بامداد شنبه در نیمه شرقی استان به اتمام میرسه . بعد این سامانه تا حداقل چند روز پدیده به خصوصی رو انتظار نداریم .

 

هشدار (1) : به سبب وزش باد ، اقدامات لازمه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد . باغداران عزیز نسبت به محصولاتشون در برابر باد توجه داشته باشند .

هشدار (2) : محور های کوهستانی استان خاصه گردنه ها ، طی این مدت به سبب مه و بارش برف ، لغزندگی معابر رو خواهند داشت .

هشدار (3) : به علت وزش باد ، دریا طی این مدت توفانیست و اصلا شرایط برای فعالیت های دریایی مساعد نیست ؛ چرا که ، ارتفاع موج ممکنه بعضا به بیش از 2 متر هم برسه .

هشدار (4) : به دلیل شدت بارش ها ، طی این مدت در برخی نقاط جلگه آبگرفتگی معابر رو انتظار داریم .

 

اما بریم سر برف :::

 

اواسط بامداد جمعه ، سطح برف به 500 متر میرسه . برای ارتفاعات 250 تا 500 متر ، طی روز جمعه شاهد مخلوط باران و برف و یا برفابه گاهی برفی خواهیم بود .

برای عباس آباد ، چالوس ، نوشهر و تا حدی آمل   در گذر صبح به بعد از ظهر جمعه   احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه   با   شانس ضعیف برف   رو پیش بینی می کنیم .

برای آمل ، جنوب بابل ، قائمشهر ، ساری ، جنوب میاندرود ، نکا ، بهشهر و گلوگاه   در گذر اواخر صبح به شامگاه جمعه   احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه   با   شانس ضعیف برف   رو پیش بینی می کنیم .

در نقاط مذکور هر چی به سمت جنوب در محدوده جلگه پیش میریم ،برف غالب تر خواهد شد . در کل در نواحی شرقی نقاط مذکور به دلیل بارش بهتر و نقاط غربی به دلیل سرما بهتر ، وضعیت برف بهتر خواهد بود .

همونطوری که میدونین منظور از برفابه ، برف آبداری هست که احتمال نشستنش کمه و منظور از برف ، برف خشکی هست که احتمال نشستنش قویه .

احتمال ضعیف مخلوط باران و برف و یا برفابه رو برای   رامسر ، تنکابن و نور پیش بینی می کنیم .

برای سواحل نیمه شرقی ؛ حدفاصل ، محمودآباد تا شبه جزیره میانکاله ، شانس تگرگ محتمل تر هست .

اگه بخوایم برای ارتفاعات میان دست شهری رو مثال بزنیم می تونیم به کلاردشت اشاره کنیم که برای بعد از ظهر و شب پنجشنبه برف متناوب هست اما از بامداد تا بعد از ظهر جمعه در اکثر ساعات برفیست که میتونه برف خوبی هم روی زمین بشینه .

اگه بخوایم برای دامنه ها شهری رو مثال بزنیم می تونیم به شیرگاه اشاره کنیم که از صبح جمعه به بعد به تناوب مخلوط باران و برف و یا برفابه به تدریج برفی رو پیش بینی می کنیم که در صورت یاری کردن شدت بارش ، ممکنه برف سبکی هم روی زمین بشینه .

 

اوج ریزش ها طی این مدت در دریا غربی و جلگه نیمه شرقی استان پیش بینی میشه .

 

در زیر هم تجمع بارش و بارش برف رو از دید مدل ECMWF ملاحظه می فرمائید :

 

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای دیارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا بارش ,استان ,جمعه ,پنجشنبه ,کنیم ,نقاط ,مخلوط باران ,برخی نقاط ,نیمه شرقی ,زمین بشینه ,کنیم برای , احتمال مخلوط باران ,جمعه   احتمال مخلوط منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بارداری من «هر موضوعی از هرگوشه ی ذهن» هر چی که بخوای مایک وان؛ دانلود آهنگ و فیلم جدید پادشاه رمان قفس فیلم مشاور شهر اصفهان اجاره آپارتمان مبله در تهران | اجاره سوئیت مبله در تهران پایگان سیل ایرانیان - تولید کننده انواع پلمپ ها و لیبل و برچسب های امنیتی در ایران. جدیدترین مدل‌ پلمپ، برچسب و لیبل امنیتی با بهترین قیمت هر چی ما میریم